Finanse w systemach ERP

FK, jako podstawowe oprogramowanie do zarządzania finansami przedsiębiorstwa.

Jak zoptymalizować koszty w czasie kryzysu

Jak zoptymalizować koszty w czasie kryzysu

Jak optymalizować koszty zakupu i utrzymania oprogramowania, gdy kryzys zagląda przedsiębiorstwom w oczy?

Planowanie zakupu oprogramowanie ERP, czy utrzymanie go poprzez licencje to planowanie budżetu przedsiębiorstwa. Optymalizacja kosztów w tym aspekcie jest dużym wyzwaniem dla informatyków. Odpowiednio wczesne planowanie zakupu oprogramowania to ważny krok w kierunku optymalizowania kosztów.

Roczne planowanie budżetów w firmach to klasyczny przypadek. Jak to się ma w przypadku oprogramowania? Na początek zakłada się, że wydatki są z góry ustalone, jeśli w danym roku firma decyduje się na zakup systemu ERP to odpowiednio wcześniej planuje to i w zależności od sytuacji finansowej kupuje oprogramowanie za gotówkę, na raty, czy abonament jak decyduje się na rozwiązania cloud computing. Z góry zaplanowane działanie jest przewidziane do budżetu.

Natomiast w przypadku, kiedy firma posiada oprogramowanie i firm która zaopatrzyła daną firmę w system informatyczny wydała istotną aktualizację do produktu. Firma nie ma w planach przewidzianych wydatków, do samej aktualizacji należy również wykupić licencje na wszystkie stanowiska. To bardzo poważny, lecz częsty problem w polskich przedsiębiorstwach.

Rozwiązaniem problemu dla firm może być planowanie wieloletnie, czyli rozłożenie na raty zakup oprogramowania, czy aktualizacja. takie rozwiązanie musi zawierać odpowiednie wytyczne w umowie, np: możliwość z pełnego korzystania z oprogramowania, czy aktualizacja bez dodatkowych kosztów.

Producenci oprogramowania chcąc zdobyć klienta poszerzają swoje oferty o nowe możliwości nie tylko technologiczne, ale także zróżnicowanej formy zakupu. Firma decydująca się na taki zakup musi zdać sobie sprawę z kosztów tych do przewidzenia, ale również tych bezplanowych.

admin

Comments are closed.